Sportlessen & Fitness

Dansclub

Baila

Welkom

1 Fine Intense Experience

Locatie  : Zaal Baila

De Brulen 57 -  2370 Arendonk

Gsm : 0032 (0)479 39 85 27

Mail : info@dansclubbaila.be

IBAN : BE 76 0017 8333 5195

Baila is lid van Danssport Vlaanderen

Hier uw logo plaatsen ?

Contacteer ons dan.

       ***   ***   ***

Wij zoeken dansinstructeurs in diverse dansstijlen.  Interesse ? Contacteer ons dan.

       ***   ***   ***

Privacyverklaring

 

Sportlessen

instappen altijd mogelijk !


Met 10-beurtenkaart

of

met losse beurten


   elke week kan je 4x aan je conditie werken

op maandag

op dinsdag

op woensdag

op vrijdag


Kies hieronder je danssport en dag(en) uit.


Eigen drank niet toegelaten !

Flesjes water en ander dranken

aan democratische prijs

te koop aan de toog.

Drankverteer brengt leven in de club

en dat willen we toch allemaal !

Sportaanbod :

instappen altijd mogelijk !

Meld je steeds aan via mail of via de whats-app groep van jouw sport !

 

Kangoo Jumps:

elke maandag van 19.30 u. tot 20.30 u.

vanaf september ook op woensdag om 19.30 u.

instructrice :  Sofie en Stefanie

Hiervoor dien je steeds vooraf te reserveren

via ons reservatieformulier dat op de club dient

ingevuld te worden of de reservatie kan ook via mail

maar dan dient u dit ook een week op voorhand te

laten weten.

Zo voorzien we voor jou de gepaste jumpschoenen.

Opgelet : beperkte plaatsen ! dus wees er snel bij.

Schoenmaat 35 is de kleinste maat.  Tip : doe hoge sokken aan voor in de boots.

 

Piloxing:

elke dinsdag van 19.30 u. tot 20.30 u.

(deze lessen gaan heel het jaar door behalve in juli)

(ben je al lid, graag vooraf je aanwezigheid aanmelden via de whats-app groep)

Op 3/9/19 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

Daarna kan je een eerste les proberen aan de prijs van een losse les € 8 alvorens je een 10 beurtenkaart kan aanschaffen.

 

Zumba:

elke dinsdag van 20.30 u. tot 21.30 u.

(ben je al lid, graag vooraf je aanwezigheid aanmelden via de whats-app groep)

Op 3/9/19 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

Daarna kan je een eerste les proberen aan de prijs van een losse les € 10 alvorens je een 10 beurtenkaart kan aanschaffen.

 

Stretching en Core Stability:

elke maandag van 20.30 u. tot 21.30 u.

(ben je al lid, graag vooraf je aanwezigheid aanmelden via de whats-app groep)

Op 2/9/19 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

Daarna kan je een eerste les proberen aan de prijs van een losse les € 10 alvorens je een 10 beurtenkaart kan aanschaffen.


Yoga:

elke woensdag van 13.30 u. tot 14.30 u.

(ben je al lid, graag vooraf je aanwezigheid aanmelden via de whats-app groep)

Op 4/9/19 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

Daarna kan je een eerste les proberen aan de prijs van een losse les € 10 alvorens je een 10 beurtenkaart kan aanschaffen.


Pilates:

elke vrijdag van 19 u. tot 20 u.

(ben je al lid, graag vooraf je aanwezigheid aanmelden via de whats-app groep)

Op 6/9/19 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

Daarna kan je een eerste les proberen aan de prijs van een losse les € 10 alvorens je een 10 beurtenkaart kan aanschaffen.

 

Dance Work Out:

elke vrijdag van 20 u. tot 21 u.

(ben je al lid, graag vooraf je aanwezigheid aanmelden via de whats-app groep)

op 6/9/19 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

Daarna kan je een eerste les proberen aan de prijs van een losse les € 10 alvorens je een 10 beurtenkaart kan aanschaffen.


Power Yoga:

elke vrijdag van 21 u. tot 22 u.

(ben je al lid, dan graag vooraf je aanwezigheid aanmelden via de whats-app groep)

op 6/9/19 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

Daarna kan je een eerste les proberen aan de prijs van een losse les € 10 alvorens je een 10 beurtenkaart kan aanschaffen.


Stepaerobics:

elke donderdag van 21 u. tot 22 u.

(vooraf je step reserveren via mail is noodzakelijk ; wij laten je dan weten of de les doorgaat of niet (hangt van het aantal deelnemers af))

op 5/9/19 gratis proefles voor nieuwe leden die deze danssport willen uitproberen !

 

Uitleg sportstijlen en prijzen vind je onderaan deze pagina.

 

PS: wij hanteren goedkope drankprijzen en daarom is eigen drank niet toegelaten !

Trouwens wist je dat je met het nemen van een drankje de club steunt !  Ja zeker !

Op restaurant ga je ook niet alleen eten, zonder drank en zo is sporten ook met drank verbonden.  Bovendien mag je, na een uurtje intensief sporten, bij ons gerust uitpuffen bij een drankje en met je vrienden voor een echte cooling-down gaan.

 

 

ballet1
DSC_0080
kangoojump
yvan arendonk

Uitleg sportlessen:





Zumba:

Zumba is een fitnessprogramma dat is gebaseerd op Latijns-Amerikaanse dans, zoals salsa, merengue, axé, samba en cumbia.  Er worden fitnessoefeningen op muziek gedanst en je werkt aan je conditie.

_____________________________________________________________________________________








Pilates:

Pilates is een fitness systeem, een bewegingsmethode waarbij je je spieren leert beheersen zodat ze in correcte balans zijn, de wervelkolom ondersteunen en je lichaam sterker maken.  Lichaamshouding en spierbeheersing zijn de kern van deze bewegingsvorm. Specifieke oefeningen worden uitgevoerd op een oefenmat en in een bepaalde volgorde gedaan.

Het systeem volgt de principes van het zeer bewust bewegen met controle en beheersing, dus met een intense concentratie, een specifieke ademhaling, het werken vanuit het centrum/powerhouse en dat alles met vloeiende bewegingen. Het verenigt lichaam en geest en creëert een meer gestroomlijnd lichaam.

Voor de beoefenaar die regelmatig en met precisie traint levert het prachtige resultaten met aangename voordelen en aspecten in het dagelijks leven.


Mentale voordelen:

Beter lichaamsbewustzijn en concentratievermogen

Ontwikkeling wilskracht

Stijging zelfvertrouwen en zelfwaardering

Bevrijding van lichaamsspanningen en stresshormonen

Verhoging energiepeil


Fysieke voordelen:

Betere bewegingstechniek en coördinatie

Een sterke en soepele wervelkolom, minder kans op rug- en nekklachten

Sterke rug- en buikspieren, inclusief de vaak verwaarloosde diepliggende buikspieren

Een goede beheersing van de bekkenbodemspier

Sterke spieren rond het bekken: billen, onderrug en bovenbenen

Grotere mobiliteit en flexibiliteit

Goede lichaamshouding

Verhoogde longcapaciteit en betere bloedcirculatie door de diepe en vloeiende ademhaling


Kwaliteit boven kwantiteit.  Conditieverbeterend en mind en body control.  Het is perfect voor iedereen die lichamelijke klachten wil voorkomen en fit door het leven wil gaan.


_____________________________________________________________________________________










Piloxing:

Piloxing is een fitnesstrend die overgewaaid is uit Hollywood.  Het is een mix van pilates voor de flexibiliteit en de spieropbouw, boksen voor de snelheid en ten slotte zit er ook nog een beetje dans in voor het plezier en de fun.  Je bouwt er zeker conditie mee op en met verzwaarde handschoentjes zou je nog efficienter kunnen trainen (maar dat is niet verplicht).  Het is voor alle leeftijden, voor iedereen die wil sporten.

_____________________________________________________________________________________


Stepaerobics:

Step is een combinatie van aerobics, step- en buikspieroefeningen, een bewegingsvrijheid met high/low impact en spierversterkende oefeningen in een leuke choreografie met o.a. een step en/of een bal.

Vooral je been- en buikspieren worden getraind dus is vrij intensief maar wel voor alle leeftijden te doen.

_____________________________________________________________________________________









Kangoo Jumps

*** NIEUW ! *** ook op woensdag na de vakantie

De Kangoo Jumps zijn schoenen met een veersysteem eronder.  Het bovenste deel van de schoen heeft veel weg van een ski- of skeelerschoen en is gemaakt van een stevige kunststof buitenkant met daarin een zachte binnenschoen welke uitneembaar is.

Onder de schoen bevinden zich een tweetal schelpen beide van een harde kunststof soort. Deze vormt te samen met een rubberen veer het rebound(veer)systeem van de schoen.


Kangoo Jumpen is niet moeilijk en zeker ook niet gevaarlijk.


Mocht u op gewone schoenen kunnen lopen dan kunt u dat ook op de Kangoo Jumps schoenen. Door het speciale ontwerp van de schoen en het brede oppervlak staat u stevig. Bovendien zult u vanzelf de juiste houding aannemen door de ronde vorm van de onderkant.


U heeft ook geen begeleiding of speciale instructie nodig om het te leren. Ongeveer 99% van de mensen kunnen Kangoo Jumpen in een minuut. U heeft geen extra beschermers nodig tijdens het jumpen.

Het grote voordeel is dat het de schok impact bij het joggen / hardlopen tot 80 procent reduceert. Hierdoor voorkomen deze schoenen blessures aan gewrichten. Bij blessures of knieproblemen kan het zelfs weer mogelijk zijn om met de Jumps te kunnen sporten.


Naast dat het goed is voor uw lichaam is het bovenal ook erg fun om te doen. U zal het langer volhouden dan gewoon joggen of hardlopen.

_____________________________________________________________________________________


Dance work out

High intensity dans training die je spieren uitdagen conditioneel op top niveau te komen. Moderne dans oefeningen worden met yoga houdingen verenigt om je hele lichaam op dansante wijze sterk, soepel, veerkrachtig en in balans te brengen. Geen moeilijke choreografieen, plaats gebonden en heerlijk om te doen. Ga de uitdaging aan want je kunt meer dan je denkt.

_____________________________________________________________________________________


Power (vinyase) Yoga

Power staat voor kracht. Vinyase voor adem, verenig je beide dan zorgen zij voor de flow tijdens de yogahoudingen. Een beweeglijke vorm van yoga dus waarin je op zoek gaat naar de juiste spierspanning in relatie tot het loslaten van onnodige (spier)spanningen, zodat blokkades in lichaam en geest kunnen worden opgeheven en energie weer vrij te laten stromen. Creeer helderheid in lichaam en geest. De les wordt afgesloten met 15 minuten ontspanning zodat je voldaan en ontspannen de nacht in gaat.


Sport is fun and good for everyone --> go for it --> go Baila !


Prijzen


Piloxing, Stepaerobicxs:

Lidgeld : 15 euro /persoon (vanaf 18 jaar) of 10 euro/persoon (tot 18 jaar)

Lessen met 10-beurtenkaart : 70 euro + flesje water gratis

of per losse les : 8 euro/persoon


Zumba, Pilates, Dance Work Out, Power Yoga, Stretching

Lidgeld : 15 euro /persoon (vanaf 18 jaar) of 10 euro/persoon (tot 18 jaar)

Lessen met 10-beurtenkaart : 90 euro + flesje water gratis

of per losse les : 10 euro/persoon


Kangoo Jumps:

Lidgeld : 15 euro /persoon (vanaf 18 jaar) of 10 euro/persoon (tot 18 jaar)

Lessen met 10-beurtenkaart : 80 euro

of per losse les : 10 euro/persoon